BOČNÍ NÁRAZ ČELNÍKEM




ÚVOD


EXPERIMENT JIŽ PROBĚHL

Díky tomu, že se VÚKV a.s. uvolil poskytnout k experimentu tramvajový čelník, byly provedeny dva nárazy. Již byla sepsána vědecká zpráva a výsledky prezentovány např. na NI Days v listopadu 2012. Krom toho byla o experimentu natočena reportáž, odvisílaná na České televizi, který je k shlednutí na stránkách pořadu Port.

Pár vět na úvod

Tato stránka je věnovaná experimentu skrytým pod názvem boční náraz čelníkem, který organizuje Ústav bezpečnostních technologií a inženýrství (K623) Dopravní fakulty Pražského ČVUT. Vedoucím tohoto ústavu je doc. Ing. Václav Jirovský, CSc., vedoucím experimentu prof. Ing. Jan Kovanda, CSc. Experiment proběhl 31. května 2012 v areálu železničního zkušebního okruhu VÚKV v Cerhenicích a zúčastnili se ho i studenti FD ČVUT. Jejich účast zde navíc nebyla jen symbolická. Všichni z nich se aktivně podíleli na přípravě a vlastní realizaci experimentu. Jejich seznam a sručné informace o nich je možné nalézt na kartě studenti. Popis toho, jak experimenet vypadat naleznete na kartě popis experimentu.

Poděkování

Poděkování za to, že experiment proběhl v takové kvalitě, v jaké jsme si předsevzali, patří společnostem Škoda Auto a.s. za darování automobilu Škoda Superb, VÚKV a.s. a jejímu generálnímu řediteli Ing. Zdeňku Malkovskému za umožnění využití jejich areálu, panu Gryčovi, který nám velice pomohl se vším okolo tenzometrů a v neposlední řadě Ing. Ondřeji Gotfrýdovi za pomoc se softwarovou přípravou a programem LabView.